【ボリビア BOLIVIA】ウユニ塩湖で使える!entelでSIMカードを買ってスマホを使おう! buy SIM card at "entel" in BOLIVIA

2018/03

ボリビアで、スマホでインターネット使えるように、SIMカードを買いました。ウユニ塩湖でも使えるというentelにしました。

In Bolivia, I bought a SIM card so that I can use the Internet with my smartphone. I bought it at  "enter" that it can be used in Uyuni salt lake, too.

ラパス空港のエンテル entel at La Paz international airport 
ラパス空港に着いて、entelに行ってみました。
I got to La Paz Airport and went to entel.


料金表 price list

8:00-12:00、14:30-18:30 に、SIMを売っているそうです。
they are selling SIM at 8: 00-12: 00 and 14: 30-18: 30.

空港に着いたのが7:00頃だったので、空港では買わずに、後日、町で買うことにしました。
We arrived at the airport at 7:00, so I did not buy it at the airport and decided to buy it in the city at a later date.



ラパスの町のentel

Google Maps で entelを検索して、翌日、プラザ ムリリョ Plaza Murillo 近くの店舗に行きました。 
I searched entel with Google Maps and the next day I went to a store near Plaza Murillo.


入口で、SIMカードを買いたいと言って、受付番号をもらい、しばらく待ちました。

番号が画面に表示されて呼ばれ、ブースに行って、無事、SIMカードが買えました。そしてインターネットが使いたい、と伝えました。

最初にSIMカードを買って、会計して、チャージをして、また会計しました。
全て、スタッフが設定してくれました。これで、使えるようになりました!

ボリビアに1週間滞在で、1Gで足りました。
SIMカード代 Bs.10 +  チャージ Bs.51 = Bs.61,  940円

At the entrance, I said I wanted to buy a SIM card, I got a reception number and waited for a while.

The number was displayed on the screen and called, I went to the booth, I could safely buy a SIM card. And I told I want to use the Internet.

First I bought a SIM card, accounting, charging and accounting.
Everything was set by the staff. Finally I could use internet!

I stayed for 1 week in Bolivia, 1G was enough.

SIM card charge Bs.10 + charge Bs.51 = Bs.61


Booking.com



コメント