【アルゼンチン】movistarの SIMカードを買って、スマホを使おう!buy a SIM card of movistar in ARGENTINA!

エルカラファテ のmovistar に行ってみた movistar at El Calafate
エルカラファテEl Calafate のmovitar 

行ってみたのですが、閉まってました。。2回くらい行ったのですが、やはり開いてなかった。。後から調べたのですが、(月)〜(金)  9:30-13:30, 16:30-20:30 だったようです。

後で、いろんなブログを読んだところ、エルカフラファテの町のキオスクで、SIMカードが買えたようです。この時は、分からなかった。。

When I went to movistar shop at El Calafate, it was closed ... I went there twice but it was still not open .. I searched it later, it's open (Mon) - (Fri) 9: 30-13: 30, 16: 30 - 20: 30.

Later, I read various blogs, he bought a SIM card at the kiosk at El Ca ffafate. At this time, I did not know..


エルカラファテ の空港で SIMカードを買う buy SIM card at El Calafate airport
エルカラファテ 空港 1階 のドラッグストア El Coiron

空港でMovistarがないか聞いたところ、このドラッグストアで売っているということでした。早速、SIMカードを購入。$30, 160円 

I asked airport staff, and he said movistar SIM card is sold at this drug store at El Calafate airport. I bought a SIM card immediately. $ 30

SIMカードを差し替えて、お店の人に設定してもらおうとしたけれど、外国人はパスポートを持ってmovistar店舗に行って登録しないといけないと言われました。

I tried replacing the SIM card and asking the shop staff to set it up, but she said that foreigners had to go to the movistar shop and register with passport.


ブエノスアイレスのmovistarへ to movistar at Buenos Aires
後日、ブエノスアイレスで、Google Maps で調べて、movistarに行きました。

Later in Buenos Aires I looked up at Google Maps and went to movistar shop.
1軒目は閉まってた。。
The first one was closed. .

2軒目のフロリダ通りにあるmovistarは、開いてました
The second movistar on Florida street was open


「SIMカードを買ったけれど、インターネットを使えるようにしたい」と伝えて、パスポートを渡して、登録してもらいました。30分ほどで終わりました。

登録は終わりましたが、薬局キオスクチャージしないと使えないと言われました。近くの薬局を教えてもらって、行ってみました。

"I bought a SIM card and I want to use the Internet" I passed my passport and he registered it. It was finished in about 30 minutes.

But I was told that I can not use it unless I charge it with a pharmacy or kiosk. He told a nearby pharmacy and I went there.

教えてもらった、薬局 farmacityが閉まってた。。
 The pharmacy farmacity was closed. .

開いている別の farmacity に行きました
I went to another farmacity

farmacity で、$50, 250円 分チャージしました。レジに並んで「$50チャージしたい(TOP UP)」と伝えて、SIMカードのケースに書いてあった自分の電話番号を伝えて、レジを終えると、無事、インターネットが使えるようになりました!

I charged  $ 50 to the SIM card at farmacity. I told to shop staff at resister "I want to charge $ 50",  and I told my phone number written on the case of SIM card. When I finished the cash register, I could use the Internet finally!

パッケージの裏に、電話番号が書いてあります。(モザイク部分)
On the back of the package, the telephone number is written. (Mosaic part)

movistar のアプリを使おう use movistar App

movistar のアプリで、残量が分かりました。
最初に $50 チャージして、1日に$10 くらいずつ減りました。

With the application of movistar, I could know the remaining amount.
I first charged $ 50 and decreased by about $ 10 a day.


アプリはこちらからダウンロードできます。
You can download the application from here.
Movistar Argentina ↓
App Store - EN Google Play - EN 

まとめ
SIMカードを買う→ 登録する→チャージする、これを1軒のキオスクでできたというブログもありましたが、私の場合は、エルカラファテ の空港でSIMカード買って、ブエノスアイレスのmovistarで登録して、薬局 pharmacity でチャージして、やっと使えるようになりました!

1週間ほどアルゼンチンに滞在して、SIMカードを使いましたが、$50 のチャージで足りました。ブエノスアイレスでは、Uberを結構使いました。SIMカードは、安いし、買ってよかったです。

I bought a SIM card → registered → charged. There was a blog that he could do all of this at kiosk, but in my case I bought a SIM card at El Calafate airport and registered at movistar shop in Buenos Aires, and  charged it at the pharmacy pharmacity. And finally I could use internet with my cell phone!

I stayed in Argentina for about a week and used a SIM card. it cost within $ 50. In Buenos Aires, I used Uber well. The SIM card was cheap and it was good!



Booking.com



コメント