【日本 JAPAN】清水寺 修理現場 特別公開 KYOTO KIYOMIZU-temple roof repair site

清水寺 KIYOMIZU TEMPLE
お昼を食べてから、御墓参りをして、それから清水寺へ。
After lunch, we visited a grave and then to Kiyomizu-temple.

三重塔と紅葉 Triple tower and autumn leaves

仁王門 Nio-mon (main gate)

三重塔 Triple tower

入口 entrance

本堂 main hall

残念ながら工事中でした。。 Unfortunately it was under construction

音羽の瀧 Otowa-no-taki


阿弥陀如来 Amida-nyorai

阿弥陀堂、軒下がカラフルです 
Amida-do, The eaves are colorful

こんなに鮮やかなんですね It's so vivid

本堂 main hall

よく見てみると本堂に『文化財建造物修理現場公開』と書いてありました
When I looked closely, it was written in the main hall
 "Cultural property building repair site release"

調べてみたところ、やはり修理現場を公開しているようです。また、入口に戻りました。
After examining it, it seems that the repair site is open to the public. We returned to the entrance again.

職人さんが屋根の葺き替えを実演していました
A craftsman demonstrated a roof replacement

本堂に戻って、修理現場見学へ Return to the main hall and visit the repair site



屋根が間近で見れました The roof was seen nearby

檜皮(ひわだ)、木の皮が重ねてあります Hinoki, tree skins are piled up

ヘルメットを被って見学 People wear helmets and watch it.

すごい迫力です! It is impressive!

青銅色が綺麗です Bronze color is beautiful

大きな本物の鬼瓦です 
It is a big real Oni-gawara(demon tile)

ここに鬼瓦が戻されるそうです It is said that the Oni-gawara is returned here

本堂が囲われてしまって残念でしたが、屋根の修復現場を見学できてラッキーでした。
I regret to say that the main hall was surrounded, but I was lucky to see the restoration site of the roof.

コメント