【UAE アラブ首長国連邦】ドバイモール THE DUBAI MALL、バージュカリファ Burj Kkalifa、ドバイファウンテン Dubai Fountain

ドバイは、行ってみたら思った以上に暑く、こんな中歩くのはつらいなぁ。。初めはオールドスークもいきたいと思っていましたが、時間もないし、ドバイモールのみの観光となりました。ホテルの無料シャトルバスで、ドバイモールへ向かいました。

It is hotter than I thought when I went to Dubai, and it is hard for me to walk in such a place. . Initially I wanted to go to Old Souk, but there was no time and it was only tour of Dubai Mall. I went to the Dubai Mall by hotel's free shuttle bus.

ドバイモール、世界一の超高層ビル バージュカリファ THE DUBAI MALL, The world's tallest skyscraper BURJ KHALIFA


ドバイモール入ってすぐのところに、計画中の超高層ビル THE TOWERの模型がありました。もう基礎工事中なのか、そのような動画が流れていました。
Immediately after entering Dubai Mall there was a model of the planned skyscraper THE TOWER. It is already under construction work, such a moving picture was flowing.


水族館には入りませんでしたが、大きな水槽は外から見ることができます。上の湾曲したモニターも巨大です!
We did not enter the aquarium, but we can see a big aquarium from the outside. The curved monitor on the top is huge!

巨大ショッピングモールをプラプラと。バージュカリファはどこで見えるのかな?!と、しばらくウロウロしました。
We walked in the huge shopping mall. Where can we see Burj Khalifa? ! 


APPLEのお店。テラスからバージュカリファが見えました!
APPLE store. From the terrace we could see Burj Khalifa!

ドバイモールの向かいのショッピングモール、スークアルバハールも見えます。外に出て、この橋を渡ってスークアルバハールの入口あたりに行きました。
You can see also the shopping mall opposite the Dubai Mall, Souk Al Bahar. We went outside and crossed this bridge and went around the entrance of Souk Al Bahar.

そこから見ると、、 From there,


世界一の超高層ビル バージュカリファ、バッチリ見えます!!!
You can see perfectly Burj Khalifa in the world's tallest skyscraper ! ! !

世界最大の噴水 ドバイファウンテン World's largest fountain DUBAI FOUNTAIN
スークアルバハールに入って、しばらくまっすぐ行くと、十字路の通路があります。
そこを右に曲がった突き当りが、バージュカリファがよく見えるし、噴水もパノラマでよく見えます。ベンチもあるし、穴場です!
Go into Souk Al Bahar and go straight for a while, there is a passage of the crossroads.At the end that turn right, you can see the Burj Khalifa and the Dubai fountain well with the panorama. There is a bench and it is a great spot!

世界最大の噴水ドバイファウンテンと世界一の超高層ビル バージュハリファ
World's largest fountain Dubai Fountain and the world's tallest skyscraper Burj Khalifa

夜にも噴水を見ようと、時間に合わせて行ってみましたが、30分から始まると思って、1、2分前に行ったら、もう始まってました。。余裕を持って、5分前くらいからいた方がいいですね。
We tried going to see the fountain at night again, we thought that it will start from just 30 minutes, we went ahead and two minutes ago, it started already. . You had better go and stay there from 5 minutes ago.


ドバイモール フードコート DUBAI MALL FOOD COURT

かなり広い2Fのフードコート。なに食べようかな?まずは、アラブ料理がいいかな。
Quite big 2F food court. What shall we eat? First of all, is Arab food good?

PARS Express ここで、カバーブを食べました。
PARS Express I ate the kabāb here.

カバーブ kabāb 40DHディルハム(1200円)

ミントレモネード mint lemonade 20DHディルハム(600円)

次は、JONNY ROCKETSでハンバーガー。
next, hamburger at JONNY ROCETS.

THE ORIGINALバーガー 、オニオンリング。
THE ORIGINAL,and onion ring.


夜のドバイファウンテンとバージュカリファ
night Dubai fountain and Burj Khalifa

帰りは、ドバイモールから最寄りのドバイモールメトロ駅からホテルに帰りました。ドバイモールから外に出ることなく、駅まで行けるのですが、歩く歩道が何度もあり、とにかく遠い!長い!15分くらい歩いたでしょうか。疲れた〜。
On the way back from Dubai Mall we went back to the hotel from the nearest Dubai Mall Metro station. We can go to the station without going out from Dubai Mall, but there are long moving walkway and it is far away! long! we walked about 15 minutes. tired~.



コメント