【メキシコ MEXICO】Uberの失敗談 failure about Uber

◼︎GPS がおかしい?  GPS is wrong?
通常、Uberで出発地と目的地をいれると、上の画像のように経路が示されます。しかし、GPS がおかしかったのか、現在地を正解に拾わず、違う場所が表示され、車も近づいてこず、迷っているようでした。現在地をメッセージで伝えたのですが、返事はなく、キャンセルされてしまいました。携帯を再起動して、新たな車を手配しました。車を手配する前に、地図の現在地と目的地があってるか確認しましょう。 
Usually, when you enter a departure point and a destination on Uber App, the route is shown like the image above. However, since the GPS was wrong, it did not pick up my current location correctly, a different place was displayed, the car did not come close, and it seemed to be lost. I messaged my current location, but there was no reply and it was canceled. I restarted my cell phone and arranged a new car. Before arranging a car, let's check if the current location on the map and the destination are OK.

◼︎スタジアムの前で待つな!Do not wait in front of the azteca stadium!
エスタディオ・アステカestadio aztecaでサッカーを観たあと、何万人もの人が帰るので混雑を避けるため、試合終了の20分前、夜10:40頃スタジアムを出て、乗り合いのUber、Uber POOLを呼びました。20分ほどで車が近づいて来たのですが、私達を乗せることなく、離れて行ってしまいました。そして、携帯画面は乗車中に切り替わりました。乗ってないのに、課金されました!後日、Uberのヘルプでクレームを英語でいれ、無事返金されましたが。
Tens of thousands of people will come back after watching football at Estadio Azteca, so 20 minutes before the game ends, around 10:40 pm, we left the stadium and call Uber POOL. The car came approaching in about 20 minutes, but it went away from us without picking us up. And the mobile screen switched to being on board. and it was charged though we did not ride! Later, we put the complaint to Uber help in English, and it refunded safely.

エスタディオ・アステカでサッカーを観てから、北上してUberに乗る場合は、UberPOOLでなく、UberXなど乗り合いでないものを選び、スタジアムの目の前の道路でなく、反対車線の道でUberを拾おう!
スタジアム前は、車が入って来にくいのかもしれませんね。帰りは結局、スタジアム前にいた警官に頼んで、普通のタクシーを拾い、料金メーターを動かしてもらい、ホテルまでかえりました。夜の12時過ぎてました。。
When watching football at Estadio Azteca, if you ride north and take a Uber,don't choose Uber POOL that is shared-Uber,and pick up Uber on the road in the opposite lane not on the road in front of the stadium!
around the stadium, cars may be difficult to come in. On the way back, after all, asked the policeman who was in front of the stadium to pick up an ordinary taxi, have the fee meter moved, and returned to the hotel. It was past 12 o'clock in the evening. .

コメント